علمی-اجتماعی
دو شنبه 13 مرداد 1393برچسب:, :: 22:42 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
آقایان شارون و نتانیاهو می شود بپرسم جرم کودکان غزه چیست ؟ و جوابم را می دهید؟ این کودکان مگر به جز خوردن و خوابیدن و بازی کردن و مورد محبت واقع شدن چیز دیگری بلدند؟ فرزندان و نوه هایتان نیز کوک بودند یا هستند مگر غیر از این خواسته هایشان بود و هست ؟به جای بازی با عروسک و اسباب بازی و احساس امنیت و آرامش کردن همراه سایر بزرگسالان دربه در و آواره و وحشت زده و مجروح و شهیدمی شوند .
دو شنبه 13 مرداد 1393برچسب:, :: 22:34 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
به حدی جنایات اسرائیلیها نسبت به مردم غزه مخصوصا کودکان بی رحمانه است که حتی کودک فلج مغزی از دیدن این تصاویر در خبرها با بردن دست کج و معوجش بر روی لب و دندان و به نشانه ی اعتراض و خشم دندان برای اسرائیلیها پرت می کند و دست ناتوانش را به نشانه ی مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا بالا می برد و تکان می دهد و در هنگام پخش خبرهای غزه صدای گیرنده را بالا می برد و حالش از این همه جنایت بد می شود و سرش را به نشانه ی ناراحتی و همدردی تکان می دهد. نتانیاهو تو با سلامت جسم و جانت از یک سی پی نیز درمانده تر و ناتوانی که این گونه وحشیانه و دیوانه وار بر سر مردم غیر نظامی غزه بمب و موشک سرازیر می کنی. حیوانات از تو با غیرت ترند که از بچه های سایر حیوانات هم نگهداری می کنند. امیدوارم روزی برسد که مانند نمرود که در برابر یک پشه ناتوان شد و تمام شان و شوکت ظاهری و کاذبش را از دست داد تو تمام صهیونیستها نابود شوید.
دو شنبه 13 مرداد 1393برچسب:, :: 22:28 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
جنایت اسرائیل نسبت به کودکان غزه بسیار ددمنشانه است . برای مبارزه با این کشتار انسانی بایستی همه ی رسانه های کتبی در سراسر جهان یک روز صفحه ی اول خود را با پرچمهای فلسطین و غزه و پرچمهای سیاه در محکومیت این جنایت بشری چاپ کنند و رسانه های گفتاری سکوت اختیار کنندو رسانه های تصویری با صفحه سیاه به نمایش درآیند.
دو شنبه 13 مرداد 1393برچسب:, :: 22:18 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
معلوم نیست در ایران چه خبر است ؟ اجاره ویلاها در شمال کشور در مناطق جنگلی و کلاردشت و کنار دریا و پلاژها سر به فلک کشیده است کسی هم نیست که بگوید چرا چنین چیزی اتفاق می افتد ؟ درامد یک شب صاحبان این اماکن از درامد ماهیانه بسیاری از مردم بیشتر است . درامد ماهیانه شان از درامد متخصصین نیز بیشتر است . رستورانها و غذاخوریها هر چیزی رابه عنوان غذا با قیمت سرسام آور به مردم می فروشند بدون این که کسی اعتراضی کند. یکی از خطرناک ترین غذاها در شمال کشور مخصوصا در روزهای شلوغ کباب ترش است که با گوشتهای به درد نخور درست می شود و مردم هم که نمی دانند چه دارند می خورند همین طور می خرند و می خورند.شاید یکی از عوامل گرانی وجود سازمان گردشگری است که مانند سازمان صنایع دستی باعث افزایش بی رویه ی قیمتها شده اس. به نظر من بهتر است به جای درس خواندن و حرص و جوش نمره و کنکور خوردن یک ویلا بخریم و میلیاردر شویم یا اغذیه فروشی باز کنیم. گرچه درامد ویلا خیلی بیشتر است. نمی دانم چرا این قدر تفاوت حقوق و دستمزد باید باشد که عده ای برای چند شب این طور هزینه کنند و در حالی که اکثریت جامعه در فقر دست و پا می زنند. آدم لذت می برد ولی اگر خوی انسانیت در وجودمان باشد مقداری هم بایستی احساس عذاب وجدان کنیم.
دو شنبه 13 مرداد 1393برچسب:, :: 1:34 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
از دست دادن زبان گفتاری را در فردی كه قبلا حرف می‌زده است، خاموشی اكتسابی می‌نامند. می‌توان دو نوع خاموشی را از یكدیگر متمایز كرد: خاموشی كامل اكتسابی و خاموشی انتخابی. خاموشی كامل اكتسابی، خود بر سه قسم است: خاموشی هیستریكی: خاموشی توأم با نشانه‌ها یا اختلال‌های هیستریكی شخصیت. خاموشی عاطفی: بروز خاموشی پس از یك ضربه شدید عاطفی. خاموشی واكنشی: بروز خاموشی در كودكان واجد تأخیر زبان. خاموشی انتخابی، تنها در حضور برخی از اشخاص و یا در یك چارچوب معین بروز می‌كند، بیش از پیش گسترش می‌یابد و در نهایت می‌تواند به یك خاموشی كامل اكتسابی منتهی شود. درباره فراوانی خاموشی كامل اكتسابی كه اغلب پس از یك ضربه عاطفی بروز می‌كند و به‌خصوص در دوره نوجوانی مشاهده می‌شود، آمار دقیقی در دست نیست. طول مدت این اختلال متغیر است و در بیشتر مواقع، جنبه موقت دارد. اختلال خاموشی انتخابی نیز اختلالی نادر است و كمتر از یك‌ درصد از افرادی را كه به سازمان‌های تخصصی مراجعه می‌كنند، دربرمی‌گیرد. آغاز خاموشی انتخابی معمولا قبل از 5 سالگی است، اما ممكن است به هنگام ورود به مدرسه، توجه را به خود جلب كند. خاموشی درون‌خانوادگی اغلب در حدود 3 سالگی به عنوان اعتراض نسبت به بی‌توجهی خانوادگی متجلی می‌شود. اگر چه طول مدت اختلال معمولا بیش از چند ماه نیست، اما گاهی مدت زمان بیشتری تداوم می‌یابد و حتی ممكن است سال‌ها باقی بماند. كودكان مهاجری كه با زبان رسمی كشور پذیرنده، به اندازه كافی مأنوس نیستند ممكن است از حرف زدن با افراد بیگانه در این محیط جدید امتناع كنند. چنین رفتاری را نباید به عنوان خاموشی انتخابی تلقی كرد. خاموشی انتخابی در دختران، اندكی بیش از پسران است.
دو شنبه 13 مرداد 1393برچسب:, :: 1:34 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
• آفازی، یكی از بیماری‌های مغزی است كه بحث‌های بسیاری را به دنبال داشته و دارد. معمولا این بیماری بر اثر آسیب ناحیه جلو كورتكس كه به نام "ناحیه تكلم"مشهور است، به وجود می‌آید. این آسیب در قسمت نیمكره چپ مسلط مغز، در افراد راست‌دست و در نیمكره مسلط راست مغز، در افراد چپ‌دست رخ می‌دهد. تعدادی از روان‌شناسان و روان‌پزشكان چند نوع آفازی را مشخص كرده‌اند. مثلا نوعی آفازی حركتی كه عبارت است از ناتوانی در بیان حروف، لغات و یا جملات. نوع دیگر، آفازی حسی است كه نشان‌دهنده ناتوانی فرد در فهم معنی، مفهوم لغات و جملات است. شكل دیگر آن الكسیانام دارد كه شامل عدم قدرت درك زبان و نوشته می‌شود و نوع چهارم، اگرافیا است كه در این حالت فرد قادر به برگرداندن علایم كلامی یا كلام شفاهی به علایم نوشته یا كلام كتبی نیست. آفازی شامل گروهی از اختلالات مشخص نیست؛ بلكه نوعی اختلال كلی و تعمیم‌یافته كلامی است كه گاه با عدم شنوایی لغات یا گیجی و عدم شناخت زبان نوشته و یا انواع دیگر آفازی توأم می‌شود. آفازی در اصل نوعی اختلال تكلم است كه ممكن است با اختلالات مختلف ادراكی، حسی و حركتی و با آسیب مغزی توأم باشد.» بیمار مبتلا به آفازی، اختلالات كلی در لغات، قدرت درك، ارائه پیام‌ها و علایم كلامی دارد. آسیب قسمت جلوی مغز، ممكن است در اثر ایجاد مانعی در گردش خون مثل لخته شدن باشد كه معمولا به دلیل باریك شدن مویرگ‌های خون و كند شدن سرعت جریان خون ایجاد می‌شود و یا ناشی از غده‌های مغزی، بیماری‌های عفونی و ضربه‌هایی باشد كه از محیط به مغز فرد وارد می‌شود. این بیماری در هر سنی ممكن است رخ دهد ولی بیشتر در سنین پیری مشاهده می‌شود. بیمار آفازیك معمولا از ناتوانی خود در استفاده از كلام، آگاه است و به این علت، اغلب احساس محرومیت، اضطراب و افسردگی می‌كند؛ شدت این حالات به قدری است كه گاهی آنان را با بیماران پسیكوتیك اشتباه می‌گیرند. البته آفازی غالبا با علایم اولیه اختلال مغزی(مانند اختلال در حافظه و جهت‌یابی) توأم است.
دو شنبه 13 مرداد 1393برچسب:, :: 1:35 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
آفازی مادرزادی، نشانگان نادری است كه وخیم‌ترین انواع اختلال‌های سازمان‌یافتگی زبان را دربردارد. كودك مبتلا به این اختلال بدون نارسایی قابل ملاحظه دستگاه‌های حسی و حركتی یا تأخیر عقلی، در حدود 5 سالگی هنوز هیچ زبانی را نیاموخته یا تنها چند كلمه آموخته است. این تعریف، تأخیرهای تحولی زبان را كه به اختلال‌های رفتاری، شنیداری، حركتی خاص و یا معلولیت عقلی كلی نسبت دادنی است، در خارج از میدان خود قرار می‌دهد. بنتون(Benton) فرایند تشخیص این اختلال را بدین‌گونه تشریح می‌كند:«وقتی تمامی موارد تأخیر وخیم دریافت و بیان زبان كه ناشی از عوامل كلی نارسایی عقلی، اختلال‌های وخیم شخصیت و اختلال‌های عصبی – حركتی بودند حذف شدند، ما توانستیم یك گروه از كودكان را ردیابی كنیم كه حرف زدن را بدون علت آشكاری كه بتواند این تأخیر را تبیین كند، یاد نمی‌گرفتند». از دیدگاه محققان اخیر آنچه به رغم درجات مختلف نابهنجاری، آفازی مادرزادی را مشخص می‌كند، وجود یك یا چند نارسایی در قلمرو فهم و بیان علایم زبان‌شناختی و همچنین ناتوانی در دریافت توالی محرك‌های شنیداری است. این نارسایی قبل از سن 30 سالگی آغاز می‌شود. تشخیص آفازی مادرزادی بین سنین 3 تا 6 سالگی بسیار مشكل است. در واقع معمولا براساس تحول یا عدم تحول زبان پس از 5 سالگی است كه می‌توان این اختلال را ردیابی كرد.
دو شنبه 13 مرداد 1393برچسب:, :: 1:30 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
برای تمام چیزهای منفی كه ما بخود می‌گوییم، خداوند پاسخ مثبتی دارد، تو گفتی «آن غیر ممكن است»، خداوند پاسخ داد «همه چیز ممكن است»، تو گفتی «هیچ كس واقعاً مرا دوست ندارد»، خداوند پاسخ داد «من تو را دوست دارم»، تو گفتی «من بسیار خسته هستم»، خداوند پاسخ داد «من به تو آرامش خواهم داد»، تو گفتی «من توان ادامه دادن ندارم»، خداوند پاسخ داد «رحمت من كافی است»، تو گفتی «من نمی‌توانم مشكلات را حل كنم»، خداوند پاسخ داد «من گامهای تو را هدایت خواهم كرد»، تو گفتی «من نمی‌توانم آن را انجام دهم»، خداوند پاسخ داد «تو هر كاری را با من می‌توانی به انجام برسانی»، تو گفتی «آن ارزشش را ندارد»، خداوند پاسخ داد «آن ارزش پیدا خواهد كرد»، تو گفتی «من نمی‌توانم خود را ببخشم»، خداوند پاسخ داد «من تو را ‌بخشیده ام»، تو گفتی «من می‌ترسم»، خداوند پاسخ داد «من روحی ترسو به تو نداده ام»، تو گفتی «من همیشه نگران و ناامیدم»، خداوند پاسخ داد «تمام نگرانی هایت را به دوش من بگذار»، تو گفتی «من به اندازه كافی ایمان ندارم»، خداوند پاسخ داد «من به همه به یك اندازه ایمان داده ام»، تو گفتی «من به اندازه كافی باهوش نیستم»، خداوند پاسخ داد «من به تو عقل داده ام»، تو گفتی «من احساس تنهایی می‌كنم»، خداوند پاسخ داد «من هرگز تو را ترك نخواهم كرد»
دو شنبه 13 مرداد 1393برچسب:, :: 1:16 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
یک افسر این طور فحاشی می‌کند: زنیکه بی‌انضباط. ای توپ، ای مسلسل، شمشیر توی فرق سرت بخورد، یابوی بی رکاب. آجر نظامی توی سرت بخورد. یغلبی ، چخماق ، الهی توی صف مرده‌ها بری ! یک کارمند اداره می‌گوید: خفه شو، پرونده ناقص، دون اشل، الهی اسمت جزو مراسلات فوت شدگان به آن دنیا ارسال شود، الهی در قبرستان برای همیشه بایگانی شوی، لامذهب، بی دین، مدیرکل! الهی از این دنیا اخراج بشی! یک درشکه‌چی : تف برویت، کپی اوغلی. حیوون علیشاه، مگر اینجا طویله است؟ لامروت مثل خیابان سنگفرش می‌ماند! آقا می‌گیرم سوتت می‌کنم که دو کورس اونطرف‌تر بیایی پایین، رنگش مثل پهن می‌ماند! یک خیاط: ای بی قواره، بد برش، بی آستر. به خدا چاک دهنت را می‌دوزم. گوشهایت را قیچی می‌کنم . مرده‌شور صورت آبله‌ای سوزن سوزنیت را ببره، در عالم رفاقت صد دفعه ترا پرو کردم اما باز هم ناصاف از آب درآمدی. خوبه، بسه دیگه، جلوی حرفهایت را درز بگیر... باشه، باشه این بود اجرت. بیست سانتیمتر دوستی من که حالا با دو ذرع و سه چارک قد،‌ قلب مرا بشکافی؟ یک بازاری محتکر: دِهه... چک بی‌محل را تماشا کن. سفته سوخت شده را ببین. دلال مظلمه را بپا ! مردیکه، پنجاه و سه پارچه آبادی که دارم توی سرت بخوره، الهی زیر ماشین بیوک بری، خیر ندیده بی‌اعتبار. تف تمام مستاجرینم به ریش پدرت، درد و بلای سرقفلی‌هام بخوره توی کاسه سرت. محتکر حماقت و لجاجت! برو حجره‌ات را تخته کن عمو
دو شنبه 13 مرداد 1393برچسب:, :: 1:26 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
چگونه زن خود را روانی کنیم؟!! _وقتی بعد از یک روز شلوغ براتون غذا درست کرد و با تمام خستگی کنارتون نشست بهش بگید:ممنون عزیزم ، خوب شده ، ولی کاش قبل از درست کردنش به مامانم زنگ میزدی و طرز تهیه این غذا رو ازش میپرسیدی ... 2_وقتی در جمع فامیل خودتون هستید شکم بزرگ پدرزنتون رو سوژه خنده همه قرار بدهید. 3_از صبح کتونی پا کنید و تا شب هم از پاتون در نیارید تا جورابتون بوی گربه مرده بگیرد و بعد با همان جورابها برید توی رختخواب. 4-به صورتش نگاه کنید و باحالتی متاثر بگید:عزیزم چقدر پیر شدی.. 5-وقتی تخمه میخورید پوستهای تخمه را هر جای بریزید غیر از بشقاب جلوی دستتون. 6-همیشه آب را با بطری سر بکشید. 7-وقتی زنتون حواسش کاملا به شماست وانمود کنید زنتون رو ندیدید و یواشکی به بچه هایتون بگید:دوست دارید براتون یک مامان خوشگل بیارم!!. 8_وقتی با تلفن صحبت میکنید به محض ورود همسرتون با دستپاچگی بگید :باشه ، من بعدا بهت زنگ میزنم ..و سریع گوشی رو قطع کنید.. 9_همیشه از گیرایی چشمهای دختر خاله ترشیده اتون تعریف کنید.. 10_خاطرات شیرین دوران مجردی خودتون رو با دوست دخترهای داشته و نداشته خودتون براش تعریف کنید.. 11-وقتی با اون تو رستوران هستید با صدای بلند باد گلو بزنید.. 12-او را با اسمهای مختلف مثل :سمیرا ،مریم ، پریسا، آتنا، شیوا... صدا کنید و بعد بگید ببخشید عزیزم این روزها حواسم زیاد جمع نیست .. 13_سعی کنید یک چادر مسافرتی خوب یا ماشین راحت بخرید که شبهای که قرار است بیرون از خونه بخوابید ، زیاد سختی نکشید

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پیوندهای روزانه
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی-اجتماعی و آدرس shamila.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 111
بازدید دیروز : 1412
بازدید هفته : 1698
بازدید ماه : 4500
بازدید کل : 3506132
تعداد مطالب : 14893
تعداد نظرات : 281
تعداد آنلاین : 1

<>