علمی-اجتماعی
پنج شنبه 30 دی 1395برچسب:, :: 22:28 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
در سایر کشورهای دنیا بعد از وقوع هر حادثه ای پلیس سریع مردم را از منطقه دور می کند و کسی حق نزدیک شدن به محل حادثه را ندارد با هر پست و مقام و ثروتی یا هر فرد عادی ای . اما در ایران بر عکس است هر جا حادثه ای رخ دهد ملت به عنوان تماشاگران از گوشه و کنار خودشان را به محل حادثه می رسانند و جدیدا نیز سلفی و عکس و فیلم گرفتن نیز مزید بر علت شده است و تجمع مردم مانعی جدی برای امداد رسانی می شود. حتی برخی برای دزدی در چنین موقعیتهایی وارد محل حادثه می شوند.
پنج شنبه 30 دی 1395برچسب:, :: 22:18 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
روغن نارگیل همراه با روغن خرما یکی از معدود چربی‌های گیاهی بسیار اشباع شده‌است که در دمای اتاق نیمه جامد است که شامل چندین چربی اشباع و غیر اشباع به صورت گلیسیرین (۰٫۱٪اشباع) و میرستات (۱٪ اشباع) و پالمیتات (۴۴٪ اشباع) و استئارات (۵٪اشباع) و اولئات و لینولئات و آلفا لینولئیک می‌باشد. مثل همه روغن‌های گیاهی روغن نخل حاوی کلسترول نیست، اگر چه مصرف چربی اشباع شده کلسترول LDL و HDL را افزایش می‌دهد.
پنج شنبه 30 دی 1395برچسب:, :: 22:19 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
رنگ روغن نخل در حالت طبیعی، به علت مقدار بالای بتاکاروتن، قرمز است. به همین علت، روغن هستهٔ نخل با روغن هستهٔ سایر میوه‌های مشابه اشتباه نمی‌شود. تفاوت‌ها در رنگ (روغن هستهٔ پالم خام فاقد کروتنوئید است و قرمز نیست) و در مقدار چربی اشباع شده است در حالی که روغن قشر میانی میوه خرما ۴۱٪ اشباع است و روغن هسته خرما و نارگیل ۸۱٪ و ۸۶٪ اشباع هستند.
پنج شنبه 30 دی 1395برچسب:, :: 22:16 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
روغن پالم یا نخل نوعی روغن گیاهی است که از مغز میوه نخل روغنی استخراج می‌شود. به‌کارگیری روغن نخل به‌عنوان سوخت گیاهی از چند سال اخیر، موجب افزایش تقاضای جهانی و در نتیجه افزایش قیمت آن هم شده‌است. کشور مالزی بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن نخل در دنیا است . و در اکثر خیابانهای شهرهای مالزی این درخت به فراوانی دیده می شود.
پنج شنبه 30 دی 1395برچسب:, :: 22:15 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
روغن پالم از اسیدهای چرب و گلیسرول مثل همه چربی ها تشکیل شده است. بر خلاف تمام چربی ها اسیدهای چرب اشباع فراوانی دارند که در دمای اتاق جامد هستند. روغن پالم اسم خود را از اسید چرب اشباع c16 یالمتیک اسید گرفته است.
با توجه به حادثه ی ساختمان پلاسکو اگر در تهران زلزله رخ دهد چه پیش خواهد آمد ؟زنگها برای که به صدا در می آید ؟این ماجرا هشداری برای مسئولان در برخورد با زلزله در تهران است.
پنج شنبه 30 دی 1395برچسب:, :: 22:9 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
بهتر است از واقعه ساختمان پلاسکو درس بگیریم و تمامی تولیدی ها و کارگاههای خطر آفرین را به حومه شهر منتقل شوند.
پنج شنبه 30 دی 1395برچسب:, :: 21:37 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
خداوند لطف فرموده به انسانها دندان عنایت نموده تا غذا را خوب بجویم و تا کار معده و روده ها کمتر شود متاسفانه بیشتر ما انسانها کاری را که بایستی دندانهایمان انجام دهند را به معده و روده می سپاریم . کار اشتباهی که در دراز مدت منجر به ناراحتی معده و روده خواهد شد.
پنج شنبه 30 دی 1395برچسب:, :: 16:20 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
چطور سی بار اخطار به مسئولان ساختمان پلاسکو داده شده بدون اعتنا ازش گذشته اند ؟ یعنی اخطارهای چندین گانه ضمانت اجرایی لازم را نداشتند یا رشوه ها و پولهایی که می دادند و اخطار دهندگان می گرفتند کارسازتر بوده است ؟
پنج شنبه 30 دی 1395برچسب:, :: 16:10 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
فقط در ایرانه که سیم کارت می خری چون ازش استفاده نمی کنی به دیگری فروخته می شود. مثل این است که کفش بخری و بعد فروشنده بیاد ازت بگیره که چرا نمی پوشی ؟فروش سیم کارتهای فروخته شده چقدر قانونی است البته قانون جهانی نه قانون پولکی ایران؟

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پیوندهای روزانه
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی-اجتماعی و آدرس shamila.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 82
بازدید هفته : 1675
بازدید ماه : 4477
بازدید کل : 3506109
تعداد مطالب : 14893
تعداد نظرات : 281
تعداد آنلاین : 1

<>