علمی-اجتماعی
شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 14:5 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

 

حالا که یکی از شرایط نمایندگی ریاست جمهوری داشتن سواد خواندن و نوشتن است  کاش می شد یکی از شرایط رای دهندگان داشتن مدرک آکادمیک باشد ( گرچه از کودک و پیر و دختر و پسر تا مردان و زنان در ایران همه خودشان یک پا اقتصاد  دان و دیپلمات هستند ) ولی من پیر عصا زنان که نه می توانم بخوانم و نه می توانم بنویسم و می گویم شما بنویسید و به هرکی  خواستید رای بدید به چه دردی می خوره

حالا صندوق آرا را  به داخل مزارع و پشت کوه قاف بردن واقعا لازم است ؟

حجم زیاد آرا اینچنینی  در صندوقهای انتخابات دلیل بر حضور پر شور مردم در انتخابات است کافی است برای انتخاب یک کاندیدای اصلح؟

شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 14:3 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

 

ماهیت عرفان

عرفان به عنوان یک دستگاه علمی و فرهنگی دارای دو بخش است : بخش‏ عملی و بخش نظری . در ادامه، هر یک از این دو بخش را تعریف کرده و اصطلاحات مربوط به هر کدام را ذکر می کنیم.

عرفان نظری

عرفان نظری یعنی جهان بینی عرفانی، یعنی آن نظری که عارف درباره جهان، خدا و انسان دارد و با آن به تفسیر هستی می‌پردازد.

عرفان در این بخش خود مانند فلسفه الهی است که در مقام تفسیر و توضیح‏ هستی است، و همچنان که فلسفه الهی برای خود موضوع، مبادی و مسائل معرفی‏ می‏ کند، عرفان نیز موضوع و مسائل و مبادی معرفی می‏ نماید. ولی البته‏ فلسفه در استدلالات خود تنها به مبادی و اصول عقلی تکیه می‏کند و عرفان‏ مبادی و اصول به اصطلاح کشفی را مایه استدلال قرار می‏دهد و آنگاه آنها را با زبان عقل توضیح می‏دهد

شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 14:2 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

عارف هجران

حکیم ابن سینا در نمط نهم اشارات خود، تعریف عارف را چنین می‌گوید:

آنکه از تنعم دنیا، رو گردانده‌است «زاهد» نامیده می‏ شود. آنکه بر انجام عبادات از قبیل نماز و روزه و غیره مواظبت دارد به نام «عابد» خوانده می ‏شود. و آنکه ضمیر خود را از توجه به غیر حق باز داشته و متوجه عالم قدس کرده تا نور حق بدان بتابد به نام «عارف» شناخته‏ می ‏شود. البته گاهی دوتا از این عناوین یا هر سه در یک نفر جمع می‏ شود.

شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 14:2 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

هدف عارف

عارف، حق (خدا) را می‏ خواهد نه برای چیزی غیر حق، و هیچ چیزی را بر معرفت حق ترجیح نمی‏ دهد، و عبادتش برای حق، تنها به خاطر این است که او شایسته عبادت است، و بدان جهت است که عبادت رابطه ‏ای است شریف، فی حد ذاته نه به خاطر میل و طمع در چیزی یا ترس از چیزی.[

پس، هدف و انگیزه عارف در عبادت، دو چیز است:

یکی شایستگی ذاتی معبود، برای عبادت (مثل ستایش یک گل، بخاطر زیبایی آن).

و دیگری، شایستگی خود عمل عبادت (یعنی شرافت و حسن ذاتی عمل عبادت).

از سخنان علی است که می‌فرماید:

خرد خویش را زنده ساخته و نفس خویش را میرانده‌است، تا در وجودش‏ درشت‌ها نازک، و غلیظ‌ها لطیف گشته و نوری درخشان در قلبش مانند برق جهیده‌است. آن نور، راهش را آشکار و او را سالک راه ساخته و درها یکی پس از دیگری او را به پیش رانده‌است تا آخرین در که آنجا سلامت است و آخرین منزل که بار انداز اقامت است. آنجا قرارگاه امن و راحت است. پاهایش همراه با آرامش بدنش استوار است. همه این‌ها به‏ موجب این است که قلب خود را به کار گرفته و پروردگار خویش را راضی‏ ساخته‌است.

 

شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 14:0 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

 

ایران که حکومت نظامی نیست که فرماندهان و امرا به عنوان کاندیداتور در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده اند با توجه به این که می دانند مردم به آنها رای نمی دهند بازهم شرکت می کنند.

این افراد قبلا زحمت کشیده اند و فوج فوج جوانان را دو دستی تقدیم عزرائیل سپرده اند تا مادران و همسران و فرزندان و برادران و خواهران و خانواده ی شان همیشه گریان و نالان بر سر مزارشان بنشینند و خودشان شنگول و منگول و حبه ی انگور در ستادشان لم دهندو سپس سالم و قبراق به خانه بازگشتند تا مادران و همسران و فرزندان و خواهران و برادران و اهل فامیل بر روی پول و ثروت و شهرت و پست و مقام شادمان بنشینند.

حتما بعد از انتخاب شدن این افراد ملت مثل ملت کره ی شمالی همه ارتشی میشیم و همه با هم سرهایمان را به سمت چپ و  و راست و بالا و پایین منظم و هماهنگ حرکت می دهیم وبه یک اندازه دست می زنیم با قدمهای هماهنگ و مرتب و دائم  در رژه !!!چه میشه!!!قلدر بیاد با لشکرش توی ستاد انتخاباتی وزارت کشور برا ثبت نام    رای و بدیم رای و ندیم

شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 13:59 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

 

غضنفر میگه این حقوق بشر چیه؟ که همه مرتب ازش حرف می زنن؟  کی به حسابهای ما واریز میشه ؟ زمان برداشتش کیه ؟

شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 13:58 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

عرفان و تصوف

عرفان از دو  جنبۀ‏ اجتماعی،جنبۀ فرهنگی.

عُرَفا با سایر طبقات فرهنگی اسلامی از قبیل مفسرین، محدثین، فقها، متکلمین، فلاسفه، ادبا و شعرا یک تفاوت مهم دارند و آن اینکه علاوه‏ بر اینکه یک طبقۀ فرهنگی هستند و علمی به نام عرفان را به وجود آوردند و دانشمندان بزرگی در میان آنها ظهور کردند و کتب مهمی نیز تألیف کردند، یک فرقۀ اجتماعی در جهان اسلام به وجود آوردند با مختصاتی مخصوص به خود، بر خلاف سایر طبقات فرهنگی مثل فقها و حکما و غیره، که صرفاً طبقۀ‏ فرهنگی هستند و یک فرقۀ مجزا از دیگران به شمار نمی ‏روند.

اهل عرفان هر گاه با عنوان فرهنگی خود، یاد شوند با عنوان «عُرَفا» و هر گاه با عنوان اجتماعی شان یاد شوند غالباً با عنوان «متصوفه» مورد خطاب قرار می‌گیرند.

شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 13:56 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

به تعدادی پزشک متخصص و فوق تخصص روان پزشک و روان شناس مشاور و محقق علوم دارویی  آزمایشگاهی با حقوق گزاف  ، برای در مان افرادی که دچار بیماری مزمن احساس تکلیف شده اند و احساس خدمت به مردم روی شانه هایشان به حدی سنگینی می کند که زیر بار آن کمر خم کرده اند نیازمندیم تا این افراد را درمان کرده تا از میزان این احساسات در این افراد کاسته شده و به حد متعادل و کمتر از حد متعادل برسد  تا شاید ملت نیز بتوانند مقداری آرامش پیدا کنند زیرا این ببیماری باعث شده تا قیمت اجناس و خدمات به خدا تومن و تورم به فلک درصد برسد.  

شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 8:2 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

عرفان، در واقع یک مرام و یک مکتب است، که بر جهان بینی عشق بنا شده. در واقع، طریقه‌ای است در میان برخی مکاتب، که برای کشف حقیقت، نه بر عقل و استدلال، بلکه بر «ذوق» و «اشراق» و «اتحاد با حقیقت»، تکیه دارد. و در بسیاری از اقوام و ملل و مذاهب مختلف جهان، شایع و رایج است.

عرفان در اصطلاح عبارت است از شناخت قلبی که از طریق کشف و شهود، نه بحث و استدلال حاصل می‌شود و آن را علم وجدانی هم می‌خوانند.

در اسلام نیز، این مکتب، در میان مکاتب دیگر مانند حکمت و فلسفه، علم کلام، فقه و دیگر علوم اسلامی، به دنبال حقیقت و خداجویی است و می توان از آن به عنوان علمی یاد کرد، که در دامن فرهنگ اسلامی، رشد و تکامل پیدا کرده و کامل ترین نوع عرفان را در جهان به وجود آورده است.

جمعه 20 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 1:37 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

مدیتیشن به طور کلی فنون تسلط بر ذهن است. به گفته معتقدان این روش، هدف مراقبه تربیت و کنترل ذهن توسط تکنیک‌های درون‌نگرانه برای رسیدن به شادی آگاهی و آرامشی عمیق و طولانی و غیر وابسته به غیر است.

بسیاری از آیین‌های درون‌انگارانه و برخی از دین‌های بزرگ به خصوص ادیان شرقی نظیر هندوئیسم و بوداگرایی آیین‌های مراقبه را نیز در بر می‌گیرند. اکثر روش‌های محبوب مراقبه ریشهٔ شرقی دارند. از روشهای معروف مراقبه شرقی مراقبه متعال (تی. ام.)، ذاذن و مراقبه ویپ‌آسانا است.

در فارسی مراقبه را«ژرف‌نگری»، «درون‌پویی»، «خودپژوهی»، یا «مدیتِیشِن» هم گفته‌اند. مراقبه از کلمه عربی مراقبة گرفته شده‌است. این کلمه در فارسی به صورت مراقبت نیز نوشته و خوانده می‌شود که معنی دیگری دارد. مراقبه در مکاتب مختلف با روش‌های متفاوت انجام می‌گیرد اما در واقع هدف آنها یکی می‌باشد. شاید با نام‌های مختلف آن را صدا بزنند ولی فردی که تحقیق جامعه داشته مراقبه را می‌شناسد. مراقبه در سطوح مختلف انجام می‌گیرد وبرای افرادی مرور خاطرات روزانه وتحلیل آن می‌باشد وگاهی حالتی برای تمرکزبر روی مسئله خاص وگاهی فراتر می‌رود که به حالتی از خلسه شبیه می‌شود. مراقبه در حالتهای بسیار عمیق با بخشی از درون وروان و فراتر از ان یعنی تارهای انرژی کیهانی مرتبط می‌شود

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پیوندهای روزانه
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی-اجتماعی و آدرس shamila.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 426
بازدید دیروز : 81
بازدید هفته : 510
بازدید ماه : 426
بازدید کل : 3507230
تعداد مطالب : 14893
تعداد نظرات : 281
تعداد آنلاین : 1

<>