مو
علمی-اجتماعی
دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, :: 1:19 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی


شوره سر همان پوسته پوسته‌های سفید مو است و پزشکان نیز هنوز در مورد علت اصلی ایجاد ‌آنها مطمئن نیستند، اما یک فرضیه در این رابطه وجود دارد و‌ آن این است که شاید در اثر رشد بیش از حد قارچ‌ها در سر ایجاد می‌شوند. از طرفی شاید خشک شدن یا چرب شدن بیش از حد پوست یا شامپو کردن زیاد و یا عدم شامپو کردن باعث بروز شوره شود. اگزما یا پسوریازیس نیز می‌تواند از عوامل ایجادکننده این حالت در سر باشد. شوره علاوه بر اینکه در ظاهر موی سر تغییراتی ایجاد می‌کند، با خارش شدید نیز می‌تواند همراه باشد که آزاردهنده است.


درمان

شوره سر همان سلول‌های مرده پوست است. برای کاهش میزان آنها باید روزانه از شامپوهای ضد شوره استفاده کنید. اجازه دهید شامپو به مدت 5دقیقه روی سر شما بماند و سپس خوب آبکشی کنید. شاید لازم باشد چندین شامپو را امتحان کنید تا متوجه شوید که کدام یک برای موهای شما کارآیی بیشتری دارد. اگر یک شامپو اثر نداشت، شامپوی دیگری را امتحان کنید. اگر در نهایت هیچ شامپویی موثر نبود، با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پیوندهای روزانه
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی-اجتماعی و آدرس shamila.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 79
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 1749
بازدید ماه : 4551
بازدید کل : 3506183
تعداد مطالب : 14893
تعداد نظرات : 281
تعداد آنلاین : 1

<>